rockiiebooi

Alla inlägg under mars 2011

Av Emma Knutsson - 30 mars 2011 15:50

dressyrtävlning + stalljour i helgen! :D

stalljouren var väl det vanliga. ;pp

iaf vid 3 så tog jag in hästen i stallgången för att fixa med knoppar & så.

han blev väldigt fin. (aa´

sen söndagen blev riktigt lyckad vann min klass med 183 poäng.

han kändes verkligen fräsch, riktigt fin & helt underbara fattningar i galoppen.

fick många komentarer om att han var fin & så.

dock blev vi försenade med 20 min eftersom dom nt hade lagt in fika så att domaren kunde fika. (yy´

han blev verkligen supertaggad när det var ärovarv, han sprang verkligen i 190. ;)

tkr det är kul. C;

sist så fick vi se när det löshoppade unghästarna. ((:


& träningen i måndes gick supder den oxå, jobbade på väldigt bra + att han var lika fräsch som i söndes.

var inne på stablestore med sara, hittade den rykthink, hästgodis & ett döööööö

fiint schabrak som jag MÅSTE ha.

de har rea från och med torsdag till söndag, får tvinga pappa ditt. ;pp

iaf det var brunt med en gul & ljusguldig kant,  ska ha det som tävlings schabrak.

btw kollade på pannband oxå, kostade typ 5-6 hundra. -.-

stack lite tidigare till stallet med sara för att laminera våra påsk och rykttävlings affischer + sätta upp anmälnings listor.


& ja tisdag & idag så har det nt hänt något specilet mer än att vi hade so-prov idag + att jag har skrivit klar mitt hkk arbete tills på fredag.

iaf provet kändes bra.


Bessi:


           

Edington:

                   

Sara, Emelie, Sofie & Emmie. ;)

 


Vinnare i L:B1 Häst Dessireé Olsson & Jocke. :D

   

Vinnare i L:B1 Lydia Jönsson & Desireé Olsson:

         

Dessans ritt:

                 

Framridningsbanan:

                 

Jag & Hästen ( pappa fotograferar )

                               

haha jackan gick i sönder, vet dock nt hur. x´p

 

Matilda & Lilla Kim:

   

Framridnings banan: 

                


I lördes, Matilda & Lilla Kim:

underbara hästen: C: 

           

//puss&kram



 

Av Emma Knutsson - 25 mars 2011 19:55

med jennie, har fått sjukt mkt pressentkort på lindex så jag handlade 3st bh:ar + att vi gick & kolla lite på vår kläder.;))


men iaf tänker göra detta inlägget så kort som möjligt.

hästen har varit underbar hela veckan, väldigt fräsch i dressyren + lite egen motor (yy´

& träningen igår gick verkligen super, biten med att han ska klara göra allt själv & att jag nt får hjälpa han släppte igår + att han hade egen motor igen. (yy´

kännde verkligen att vi är tbx där vi slutatde  innan han började med det "tramset", helt underbart glad var hästen & jag. :D


& skolan har varit helt okej.

fortsatte på no provet i torsdags & blev klar.

hade vår första bildlekition på djupet, 1 timme är väldigt lite. -.-'

hinner typ bah börja. ;pp

i onsdags hände nt något specilet vad jag minns. ^^

& idag så fick jag äntligen forsätta på min bil. ;dd


btw tävling i helgen, dressyr (yy´

+ stalljour -.-

wiie..

lägger nog in lite bilder & resultatet senare. C:


 


//puss&kram

Av Emma Knutsson - 21 mars 2011 21:45

nu är det såhär att jag har min lilla avdelning som jag kallas " Emmas bloggvänner"

& där har jag ehm jag mina små bloggvänner. :D

men eftersom lilla jag har lite reklameringar att göra så ska jag börja med


" Bästaste Ida":

en blogg om hur hon & hennes kompis Ellinor har det med sina hästar + hur hon tränar & lite annat som hästälskare kan ha nytta av. ;)

kika gärna in & ta en titt på denna fiina blogg. 


 www.Scindianvilja.blogspot.se


"Jossan flummet Ekenros":

handlar om hennes liv, rider på sin fritid & är mkt med sin vänner, tar grymt fiina kort & är sjukt trevlig!

emma tkr det är en bra ide att ni tar er en titt. ;)


http://jozzanspolle.blogg.se/


& sist men nt minst

" Emlilia den fiinaste Tiderman":

en tjej som berättar om hennes liv & såklart om hennes fina små hästar. ;d

en helt underbar människa & helt underbar blogg:


http://emiliatiedemann.bloggplatsen.se/


bah så alla vet så är detta helt underbara människor alla & att ta en titt vore ju nt fel precis. C:

hahahahahah! bild från sjölis 2010 . xp

emma bjuder på den. ;pp     


     


//pusskram

Av Emma Knutsson - 19 mars 2011 18:00

ÅHUS GÅRDEN hela dagen idag. ;)

vaknade vid 20 i 8 för att pappa tvunget skulle köra 20 över 8 eftersom vi började 9. -.-

var där först såklart. ;dd

iaf vi fixade lite till konfan, åt 5 ggr. ;dd

& sen var där en konfa grupp som skulle sova över, haha de var helt störda !

man asså vi hade nt gjort dom ett skit & dom bah kollade konstigt på oss & snackade en massa skit. (?)

kände verkligen för att slå dom eller nåt. -.-

bah så alla vet så var dom från VINSLÖV! :ss

kom hem vid halv 6.

& skulle sätta på datan när pappa sa att morfar ligger på sjukhuset, cancern har spridit sig till huvudet.

han kommer kanske nt på min födesledag men det är viktigare att han blir bättre än att han kommer på min födelsedag.

<3


iaf blir hem till sara, ska kolla på film & käka godis 20 i 7. ;pp


  


//puss&kram


Av Emma Knutsson - 18 mars 2011 17:17

emma tänker berätta från i tisdags:

minns nt mkt mer än att vi hade bild, påbörjade en mapp.

vi ska rita allt själv & jag är skit nöjd med min lilla mapp. ;)

& att jag handlade rosa converse, helt förälskad i dom. #

ska faktiskt handla ett par ljus blåa på söndag. (yy'


onsdaaaaaaaaaag:

kommer nt ihåg ett skit. ;s

har börjat tappa minnet. ;dd


torsdaag:

gjorde provet, gick ok...

asså maria skrev ner 4 grejer som vi skulle ha med & det pluggade på

& sen när jag ser provet så är det sånt som hon nt skrev upp att vi skulle ha med på provet & det jag hade pluggat på, braa?

som tur har vi haft det på hemkunskaps provet så jag kunde det väl..

& sen när man var & skulle hoppa hästen så gud vad vi hoppade bra när vi trvhoppade rättuppståandet, hoppade nog upp 90 cm.

ingen tvekan alls, redigt nöjd.. :)

man när vi skulle börja hoppa hela banan så tvekar han direkt

& tommy säger att jag nt ska "stressa", dock stressar jag nt utan jag måste trycka på han för att han ska hoppa & det kallar han streess?.;s  

fick inte göra det & han stannade.

kände liksom att redan i svängen flyttade han ut bogen & ville nt hoppa.

första gången han stannade tänkte sa jag sänk bommen, bättre att komma över än att stressa.

men nej det skulle vi nt så jag kom en gång till, kom igen & kände samma sak

gjorde samma sak med att trycka in han med yter skänkeln & han stannade

& lilla emma låg såklart på marken. -.-

fan tänkte jag , nt igen. -.-'

hoppade upp & tommy fattade att han är tvungen att sänka det.

hoppade det bah en gång så att vi kom över det.

hoppade oxern galant, verkligen ingen osäkerhet.

sa sen till tommy att vi är mkt säkrare på oxrar & att vi får träna på rättuppstående.

så aa typ det gick helt okej.


känns som det värsta är att jag känner exkat hur han är & vet vad jag behöver göra för att det ska gå bra men att tommy nt lyssnar på mig. ://

 

  

//puss&kram

Av Emma Knutsson - 14 mars 2011 20:54

men det var det nt i söndes. ;pp

haha vilken humor jag har. xd


iaf här kommer helgen + idag:

lördes:

vaknade vid 10 & vid halv 3 stack vi hem till faster Christel.

började med att gå till naturum för att fika & kolla runt lite. ;))

sen till tivoliparken & mata de tjocka ankorna. ~~

hem till cristel igen, spela lite spel, kolla på smallvile, äta mat + att kolla på melodifestivalen

& ERIC VANN! :D

älskar hans låt.. (aa´
sen söndagen:
vaknde vid halv 9 för att gå på gudstjänst halv 10.
sen hem & snacka lite med farmor + äta go fika, hem & käka lunch
& vid 1 så stack man med pappa till bromölla för att kolla när juniorlaget spekade match, tog lite foton.
snackade lite med åsa innan man stack hem igen för att plugga lite no & mopeprovs sak
iaf åt lite, kolla på ponnyakuten & bröllopsfotografen innan man somnade.
tooooday:
vaknade vid 7 & stack till skolan vid 10 över 10.
först såg man nt jennie (yy´
skickade sms om hon var sjuk men hon svarade nt så hon var antagligen "sjuk" .
men iaf vi hade lite svenska innan vi skulle till Barbacka för att titta på teater.
teater hette " inte mer mozart", var väl helt okej, kom till skolan vid luch tid så vi åt lite potatis bullar,skulle ha engelska & tyska efter lunchen, båda delar var väl helt okej, kollade på ett avsnitt av en ny serie på tyskan, ermm lite konstig handling men den var väl helt okej den oxå.
sen hem till sara & spela lite halo, hem & byta kläder & köra till stallet.
hästen gick som vanligt, snackade med matilda innan vi började, fick veta mkt av henne. C:
hästen var lika trött som jag, orkade verkligen knappt driva på idag + att han riktigt riktigt skänkeldöv idag.
gjorde fina skänkevikningar, fin i galoppen & han försökte sitt bästa hela tiden & jobbade på riktigt bra så är jag nöjd med dagens lekition.
sen kan det nt gå som bäst varje gång man rider, eller hur?
& just det börjar bli sur på mia, han har sagt typ 300 ggr att hon ska skriva ut falsterbo horse show affischen sen mötet i förra veckan & sista datumet är i tisdag nästa vecka som man kan anmäla sig
& hon har fortfarande nt skrivit ut det, ja menar hur svårt kan det vara att ta en eller två minuter till det + att hon ska skriva ut en aktivitets lista & de grejerna jag skickade förra veckan...
wiie emma är super glad..
för engångs skull blir det bilder på annat än hästarna . ;dd
            
//puss&kram
Av Emma Knutsson - 12 mars 2011 00:44

hoppade 5 & halven igår,hästen var framåt på framridnigen, nöss lite gran.

hoppade bah 70-80 cm med han, han hade blivit förkyld igen.

dock så var snoret värre än innan, det var typ gul/rött & fanns bah i enna näsborren.

kändes som när snorret började komma så blev det lite tufft för han att andas, var innprencip skänkel döv när man skulle trycka på han när han galopperad & när man smällde till med spöet så gjorde det typ ingen nytta.

skulle vi hoppat högre så hade vi stannat pga att farten var för dålig.

men fick helt underbara språng med han & han tyckte det var super kul, helt klart nöjd med han.


& idag så var han nästan helt frisk, fick pilla bort lite ruvor + tvätta med ljummet vatten i näsborren innan han skulle ut i hagen.

men iaf hela veckan har varit densamm på praon, mockat 3 stall, ta ut hästar, hjälpa till me longering eller rida galoppisarna, hjälpt första gruppen som ska rida ut med sina hästar & ja fixat & donat med annat.

btw det regnade verkligen skiit mkt både igår & idag, helt sjukt.

fick ta in hästarna innan eller lite efter lunch

& hästen andades normalt när han kom in, skönt. (yy´

filmade när sara & thilda red idag, ska lägga ut det på min youtube sen när movie maker vill funka.

sen skjutsade sara mig hem, duschade, åt pizzan & stack hem till sara. ;pp

kollade mest på tv, satt vid datan & spelade HALO igen.

klarade en ny bana.  *stolt* .xd


ska fixa lite annat & sen sova, natti natti.


                     


//puss&kram

Av Emma Knutsson - 8 mars 2011 21:01

lovade att jag skulle lägga in lite bilder från tävlingen, tog faktiskt hem kamrean igår ( yy ´, men tt orkade nt starta datan.

praon blev det som en vanlig stalljour med utsläpp av hästar,mocka & typ lasta hö.

dock fick jag rida Mix, mkt seg häst men han piggnade till rikitigt bra när vi hade galopperat i typ 5 min.

efteråt fick jag bah lite ont i lår musklen, inget seriöst ont.

senare skulle jag rida som vanligt, väldigt rolig lekitionen.

anne hade lagt ut typ 3 cavalettibommar som man skulle gå över i trav & ställa sig i lätt sits över lite efter A, sedan rakt ut på spåret , vid C skulle man vända halvt igenom till b & göra en skänkelvikning, direkt efter B vända till a & göra skänkelviknng & börja om.

gick verkligen super, riktigt mkt flyttade han sig i skänkelvikningarna, höll sig i formen över cavalettibommarna.

sist galopperade vi på volterna, riktigt fina fattningar & verkligen jobbade.

anne sa att han såg fräsch ut & han kändes jätte fräsch så emma är mkt nöjd.


iaf efter ridningen så blev det möte!

orkar nt rabbla upp allt vi snackade om men vi ska till FALSTERBO HORSE SHOW!

vi skulle typ hyra buss om vi får med minst 20 människor & jag ska med! :D

& sen ja så fick jag & sara säga alla våra ideér så hela dagen var lyckad. ;))


& idag:

samma ska med att mocka & släppa ut hästarna, blev att städa lite här & var, hjälpa mia med krus saker fårn mötet som skulle skrivas på datan, var med när Edongton longerades + att innan jag stack så rykte jag hästens man.

väl hemma så duschade jag, började skriva på gårdagens protokoll, ändra lite dokument som har med krus att göra.

ska skicka de ändrade dokumenten + protokollet till mia  när jag är klar.


jaja nu ska jag dra så här kommer lite bilder från tävlingen, har fler det är bah & fråga om ni vill ha. ;))


emelies varma macka från kiosken. xp

 

arne är en mkt söt fotograf. (aa´ 

 

Ärovarv: Vinnare i L:D

     

Prisutdelning:

       

alla hinder inplockade i mitten. xd

  Annie & Corteza.

Lydiia & Nelly

Thilda & Jolly: 

      Lydiia & Nelly.

      

Jag & Rocky.

erm första bilden ser det ut som jag sitter ner. (yy´

     

Anna & Mazeto.

  

      

Emelie & Wixen.

bokstavligen älskar första bilden. c:

        Desireé & Jocke.

      Sara & Älton.

  


//puss&kram. ~~  

Presentation


Emma här.;)

bara att komentera om det är nåt.:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästdagboken. :)

Emmas bloggvänner!


Ovido - Quiz & Flashcards